Faszerowane pomidory komosą ryżową

Poniedziałek, 18 Lipiec 2016

Faszerowane pomidory komosą ryżową
Faszerowane pomidory komosą ryżową Faszerowane pomidory komosą ryżową

 

Pomidor - sezon na pomidory trwa i dlatego teraz warto jeść pomidory.

Pomidory zawierają likopen, związek chemiczny o działaniu przeciwutleniającym. Najwięcej likopenu mają pomidory pomarańczowe i czerwone warzywa, pomidory są jego głównym źródłem. Czy wiesz, że jedzenie pomidorów wyraźnie zmniejsza ryzyko zawału?

Pomidory zapobiegają miażdżycy i zawałom, mają działanie antynowotworowe.

Pomidory poprawiają odporność, wspomagają trawienia itd. :))

 

Pomidory faszerowane komosą ryżową.

Składniki:

8 pomidorów ( najlepiej takiej samej wielkości)

1/2 szklanki komosy ryżowej

1 posiekana drobno cebula

2 ząbki czosnku drobno pokrojony

1 starta marchewka na tarce o średnich oczkach

świeże zioła posiekane, kolendra, szczypiorek i natka pietruszki

olej do smażenia

płatki migdałów uprazone na patelni

 

Pomidorom ścinamy wierzch, łyżeczką wydrążamy miąższ uważając by nie uszkodzić skórki.

Rozgrzewamy olej na patelni, dodajemy cebulę i czosnek. Smażymy na średnim ogniu około 4 minut, potem dodajemy startą marchewkę i miąższ z pomidorów, wszystko dusimy około 10 minut, jeżeli zaczyna się przypalać dolać trochę wina czerwonego lub wody.

Wcześniej ugotować komosę ryżową według przepisu. Dodać ją do masy, wymieszać i przyprawić do smaku solą, pieprzem oraz octem balsamicznym. Dodać świeże zioła, masa gotowa.

Faszerować pomidory farszem, posypać płatkami migdałów, przykryć odciętą częścią z pomidora (kapelusikiem).

Ułożyć nafaszerowane pomidory w naczyniu żaroodpornym, posmarować dno naczynia delikatnie olejem i włożyć do piekarnika.

Piec w temperaturze 200 stopni około 30-40 minut

 

««« Powrót

Komentarze


Imię:
Email (nie będzie publikowany):
Treść komentarza: