Jabłka pod kruszonką

Sobota, 10 Październik 2015

Jabłka pod kruszonką
Jabłka pod kruszonką Jabłka pod kruszonką

Anglicy mówią, aby zjeść jedno jabłko dziennie, a lekarz nie będzie nam wcale potrzebny.

Nasi dietetycy zalecają zjedzenie przynajmniej dwóch jabłek w ciągu dnia, rano dla urody, a wieczorem dla zdrowia.

 

Jesień jest idealną porą roku, aby jeść nasze polskie, smaczne i zdrowe jabłka. 

Najcenniejsze w tych owocach jest to, co zwykle odrzucamy czyli gniazda nasienne i skórka, w nich znajduje się najwięcej pektyn, które mają tę zaletę, że oczyszczają organizm z substancji trujących. 

Pektyny wymiatają z organizmu resztki pokarmów, regulują florę bakteryjną jelit i neutralizują substancje toksyczne. Zmiejszają wchłanianie cholesterolu, a dzięki temu zapobiegają miażdżycy i chronią przed zawałem.

 

Jabłka pod kruszonką.

jabłka 4 szt, pokroić na cząstki

śliwki wędzone lub suszone, 1 szklanka, może być żurawina

świeże figi

cynamon 1 łyżęczka

goździki zmiażdżone 1/2 łyżeczki

sok np. z pomarańczy lub malinowy około 1/2 szklanki

 

Kruszonka

mąka orkiszowa 2 łyżki

płatki żytnie 3 łyżki

amarantus dmuchany 3 łyżki

masło 3 łyżki

1 łyżka miodu

 

Jabłka, śliwki i przyprawy połącz ze sobą, dodaj sok, jeżeli trzeba dodaj trochę miodu i wymieszaj delikatnie.

Przełóż do naczynia do zapiekania.

W misce połącz wszystkie składniki kruszonki, rozcierając je palcami, aby miała konsystencję

piasku. Posyp wierzch owoców kruszonką, położ pokrojone na cząstki figi i zapiekaj w temperaturze 180 stopni około 25 - 30 minut. Podawaj na ciepło najlepiej z lodami lub z jogurtem naturalnym.

 

 

 

 

 

 



««« Powrót

Komentarze


Imię:
Email (nie będzie publikowany):
Treść komentarza: